Jaké je svezení na biku za čtvrt milionu

Dát za kolo 240 tisíc je pro většinu bikerů naprosté bláznovství. Ale zjistíte, že stejně tyhle kola smysl mají a přestanete se divit těm, kteří si je koupí. Stačí se svézt… Takovou příležitost jsem teď využil o testovacím víkendu prodejce kol KolaSvorada v Brně, kde byl k vyzkoušení i S-Works Stumpjumper FSR. Nejlepší kolo na traily od Specialized. Mrkněte na video:

Sám jezdím na základním loňském Stumpjumperu FSR s 27,5″ koly. Je to živé a hravé kolo s dobrým tlumením a na trailbike se 150mm zdvihy není ani moc těžký. Jenže vedle S-Works verze je to rázem neobratná a těžká plečka. Rozdíl je to znatelný. Neříkám, že stojí za tolik peněz, ale poznat to zatraceně je.

Nejvíce je to znát na hmotnosti, která se i s 29″ koly, 150mm zdvihy a teleskopickou sedlovkou dostala ke dvanácti kilům. V kopcích máte rázem pocit větší síly, protože táhnete o několik kilo méně než obvykle. Řazení Eagle 1×12 je precizně přesné a dá vám zcela zapomenout na přesmykač, brzdy reagují na každý povel prstu okamžitou reakcí a tlumení vám připomene, že pořád bylo co zlepšovat.

S-Works Stumpjumper FSR 29
S-Works Stumpjumper FSR 29

V jádru je to pořád jen kolo a stejně se vyblbnete i na základním modelu. Ale je dobré si při podobných příležitostech alespoň zkusit, kam dospěl vývoj kol a jak může vypadat bike bez kompromisů. Aspoň budete mít o čem snít…

Podrobná specifikace kola je tady.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.