Na traily s pevňákem do 30 tisíc: Trek Roscoe 8

Poslední dobou mě fascinuje kategorie trailových kol s pevným rámem na kolech 27,5+. Nestojí moc, přitom jsou to robustní hravá kola, která se nebojí ani náročnějšího terénu. Po delší zkušenosti s Rock Machine Blizz, o kterém ještě bude řeč později, jsem teď zkusil podobné kolo – Trek Roscoe 8.

Není to celopéro, ale…

Trek Roscoe 8 je kolo, které se prodává za 29 990 Kč. V té ceně přitom najdete zajímavou výbavu, která zahrnuje i jednopřívodníkovou sadu Sram NX 1×11 a také teleskopickou sedlovku Bontrager. Vepředu je vzduchová vidlice RockShox Judy TK Solo Air, nechybí pěkně široká řidítka a solidní jsou i zapletená kola s širšími ráfky SUNringlé Duroc 40 SL a náboji s pevnými osami.

Výbava je zkrátka vzhledem k ceně a zaměření perfektně vyvážená. Nejslabším článkem jsou zde asi brzdy, které jsou zastoupeny základním modelem Shimano M315 s nepříliš agresivním účinkem a sklony k vadnutí. Na takovéto blbnutí po českých lesích to ale bohatě dostačuje, jen třeba při výletu do Alp to chce na sjezdy trochu naposilovat prsty. Dále mi ještě vadil zvolený jednopřevodník s 28 zuby, který bych okamžitě vyměnil za 30. Ve větších rychlostech už prostě chyběly těžší převody, přičemž ten nejlehčí bych klidně oželel.

Trek Roscoe8
Trek Roscoe 8

Na první pohled ale nejvíce fascinují kola. Pneumatiky Schwalbe Rocket Ron Performance s šířkou 2,80″ zkrátka budí respekt. Jsou to ohromující „traktory“, ale v terénu perfektně plní svůj účel. Na nezpevněném podkladu vzorně drží a zajišťují dokonce i citelné pružení. Takže ačkoli to není celoodpružený bike, nevytřepe vás to na rozbitém trailu tolik, jako běžné kolo.

Terén vás začne bavit

Na kole jsem se zprvu rozjížděl po asfaltu, a to se člověk až lekne. Hučí to, nejede to. Ale to se od tak širokých pneumatik dalo očekávat. Jenže jakmile se cesta změní třeba jen v šotolinu, tak už výhody širších pneumatik začnou jednoznačně převažovat. A obzvlášť to pak platí na hliněném podkladu. Do zatáček se můžete opřít a drží to jak přibité. Pokud máte optimálně nastavené tlaky v pneumatikách pro svoji hmotnost, překvapí vás schopnosti pohlcování rázů. Aby to optimálně fungovalo, je potřeba tlaky volit trochu nižší, takže bych proto doporučil přechod na bezdušový systém. Ráfky i pláště jsou na to připraveny.

Trek Roscoe 8
Nelekne se ani náročnějších trailů

Geometrie kola je postavena tak, jak se na moderní trailbike sluší. Je to krátké, nízké, hravé a s vidlicí předkopnutou na 68,3°, takže je i ve sjezdech kolo pěkně stabilní. Jakmile přijde zábavný kousek stezky, teleskopickou sedlovku okamžitě pustíte dolů a začne rodeo. S kolem si pod sebou můžete dělat, co chcete. Je fakt, že na zkrocení kol s tak velkými pneumatikami to chce trochu ráznější přístup, protože tu funguje nejen silná přilnavost, ale také trochu vyšší rotační hmotnost. Jenže celkově je kolo na poměry své kategorie docela lehké (cca 13,8 kg), takže se s ním ve finále pracuje hravě.

Na kole mě překvapila zejména stabilita a jistota. Člověk se může vrhnout i do technicky náročnějších sjezdů s množstvím kamenů a kořenů, aniž by se bál, že z kola spadne. Takové pocity se zpravidla dostavovaly až na celoodpružených kolech. Jenže tohle není pevňák kategorie XC, na kterém člověk sedí výš a více nakloněný dopředu, tohle je trailový stroj. Posez je vzpřímenější, řidítka pořádně široká a ty pneumatiky také dělají svoje. Zkrátka získáte zdravé sebevědomí a v terénu vás to bude víc bavit.

Trek Roscoe 8
Prostě pohodový trailbike za dostupnou cenu

Úplně nejlíp je takovému kolu na flowtrailech, kde se dá pořádně pumpovat a jezdit v klopenkách. Dostanete úžasnou přilnavost, těžiště pěkně dole a díky pevnému rámu se každé prohoupnutí boule nebo klopenky změní v okamžitou akceleraci. Ostatně, podívejte se, jak jsem na podobném Rock Machinu Blizz projel nové flowtraily v Brně:

Trek Roscoe 8 – technická specifikace

  • rám: hliníkový s pevnou zadní stavbou, vnitřní vedení kabeláže, úhel hlavy 68,3°, pevná osa Boost 141
  • velikost kol: 27,5″
  • vidlice: RockShox Judy TK Solo Air, 120 mm, pevná osa
  • ráfky: SUNringlé Duroc 40 SL, 28 děr,
  • pláště:  Schwalbe Rocket Ron Performance, bezdušový model, 27,5×2,80″
  • řazení: Sram NX 1×11 (28×11-42)
  • brzdy: Shimano M315
  • sedlovka: teleskopická Bontrager, 120 mm
  • řidítka, představec: hliníkové Bontrager
  • hmotnost: 13,8 kg
  • cena: 29 990 Kč

K vyzkoušení zapůjčil brněnský prodejce kol Specialized, Trek a Cannondale – Kola Svorada.

4 komentáře


  1. Mam strasne dilema vaham mezi Rock Machine Blizz 40-27+ a mezi Trekem 7. Jake kolo by jste si zvolil vy dekuji za odpoved. S pozdravem Tomas

    Odpovědět

  2. Blizze. Kola jsou to charakterem hodně podobná, oba rámy jsou supr, takže rozhoduje výbava a maličkosti. A tam má Blizz navrch. Třeba v řazení – u Treka je vepředu 28zubý jednopřevodník a vzadu jen desetipastorek. U Blizze je pohodové NXko s kolečkem navíc (rozsah je stejný, ale bude to jemnější) a hlavně vepředu je praktičtější 32zub. Taky je tu u něco lepší vidla s cenťákem zdvihu navíc a lepší brzdy.

    Odpovědět

    1. Diky moc za odpoved. Diky vasim videiim jsem presedlal z asfaltovych rovinek do lesa. ☺

      Odpovědět

    2. Ja jsem teda zapomel napsat ze u toho Blizze se jedna o model 2017. Ale mimo zdvihu je tam vse obdobne. Takze asi volim RM muzu ho mit za skvelou cenu prave.

      Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.