Ostatní články

Horákovský hrad: Trailem se řítit kolem zříceniny

Je to nenápadný trail kousíček za Brnem u Mariánského údolí. Všude kolem jezdí spousta cyklistů, kteří drhnou asfalt blízké cyklotrasy nebo šotolinu kolem vody v údolí. Ale bikeři už ví! Od Horákovské myslivny po zelené a navázat na modrou kolem Horákovského hradu. Zážitky zaručeny.

Kudy tam? Cyklotrasa 5133 vás rychle, byť po asfaltu, vytáhne z Mariánského údolí směrem k Horákovské myslivně. Nahoře v zatáčce odbočte na zelenou turistickou značku. Zpočátku pofrčíte po široké lesní cestě, ale ta se postupně změní v singletrail.

Horakovsky 06
Široká lesní cesta se postupně změní v hravý singl

Horní část trailu je širší a hodně svižná, obohacená o pár zatáček. Poté se změní v přímý singl, kterým přísvištíte až ke zřícenině Horákovského hradu. Tam je potřeba trochu šlápnout, ale jinak je trail sjezdový. Závěrečná část už je chuťovka s akorátní dávkou kořenů a kamenů, které nijak zvlášť nezbrzdí a přidají na zábavnosti.

Horakovsky 05
Koryto původní široké lesní cesty už slouží jen úzké stezce

Pozor! Když je volno a procházkové počasí, vyskytují se ve spodní části často chodci. Střední část pak lehce komplikuje vegetace – stezka se během léta v jednom úseku lehce ztrácí v okolní vysoké trávě. Ale je to jen kousek a není to nic tragického.

Horakovsky 02
Vytříbená esence přírodního trailu

Trail je celkově velmi pestrý, rozhodně se nebudete nudit. Kdyby náhodou (což hrozí leda cestou nahoru), stavte se u zříceniny Horákovského hradu. Sice uvidíte jen hromadu kamení, ale informační panel vám k ní něco zajímavého prozradí.

Horakovsky 01
Malá rock garden, skok… tady je zkrátka od všeho trochu

Video natáčeno kamerou Garmin virb XE.

Neprošvihněte nový trail, nechte se upozornit e-mailem!

Trail Hunter

Jezdím na kole a lovím traily. Normálně mi říkají David, ale když jde o kola, tak jsem Trail Hunter. Točím videa a občas sem i něco napíšu.

Jeden myslel na “Horákovský hrad: Trailem se řítit kolem zříceniny

• 1:18 jak najíždíš do levotočivé a 1:21 za tebou je výjezd ze skratky která skracuje ten oblouk. Navrchu oblouku neodbočíš do leva, ale jedeš rovně mezi dvě oranžový tečky a za větvema doprava a rovně mezi stromy, no a vyjedeš do zákruty z vrchu. Nevím jak přes léto. Objevil jsem to včera 🙂