Ostatní články

Cementrail: padesátkou mezi stromy

Mokerská cementárna je hnusná fabrika uprostřed nádherného lesa. Při cestách na východ od Brna jí budete míjet po tranzitních cyklostezkách, které vedou kolem. A cestu si můžete zpestřit krátkým hravým trailem, který vás nechá svištět lesem nebývalou rychlostí.

Stezka začíná nad Mokrou, na cestě od střelnice směrem k Hostěnicím, což je cyklisty a turisty značně frekventovaná cesta, přestože není zdobena turistickou značkou. Je příjemné se po ní svézt směrem od Hostěnic, je to svižné svezení stále mírně z kopce a zvažoval jsem, zda tento úsek nepřičíst k samotnému cementrailu.

Cementrail
Tudy se najíždí na Cementrail. Vlevo za zatáčkou je most přes dopravní pásy z lomu.

Ten z této širší cesty odbočuje do lesa a zprvu se veze v korýtku zanedbané lesní cesty, původně dvoustopé, ale dnes už v podobě singltrailu. Je to z kopce, zatáčky jsou jen velmi mírné a cestu jen občas zpestří kořeny, jinak není nijak zákeřná. Rozšlapte to a snadno pofrčíte přes padesát, což je v lese vždycky zážitek.

Pořád z kopce, žádné záludnosti. Rozjeďte to!

Cesta nabídne dvě mírné přírodní klopenky a dvakrát se v plné rychlosti příjemně odlepíte od země. Spodní část se pak zařízne do užší stezky, která se začne více klikatit a v nabyté rychlosti přináší skvělé flow. Bohužel vám ho v nejlepší utnou schody. Ano schody. Stezka totiž slouží jako pěšina pro mokerské zaměstnance cementárny a u svého cíle je zpevněna betonovým schodištěm.

Cementrail
Nahoře plná rychlost, dole hravější kličkovaná

Narazit na betonové schody na konci lesního trailu je bizarní. Ale popojeďte ještě kousek dál a budete se divit ještě více. Uprostřed lesa je obří cementárna a k ní silnice šířky dálnice. Smutný pohled zachraňuje všudypřítomný les, který tu hrůzu alespoň trochu skrývá. Dál se můžete vydat po cyklostezce 5133 k Pozořicím, nebo zpět k Brnu. Anebo jen přejeďte „dálnici“ a po klikatící se lesní pěšině vystoupejte Na Krátkých. Odměnou vám budou parádní výhledy na slavkovské bojiště.

Cementrail není žádné terno. Je docela krátký a napoprvé ho možná ani přesně netrefíte (hlavně pozor ve spodní části, kde se za hustým porostem uhýbá na pěšinu doprava). Ale je návykově rychlý a baví nás, tak ho zkuste taky. Nemusíte cíleně, beztak určitě někdy pojedete kolem.

Trail Hunter

Jezdím na kole a lovím traily. Normálně mi říkají David, ale když jde o kola, tak jsem Trail Hunter. Točím videa a občas sem i něco napíšu.

2 komentáře: „Cementrail: padesátkou mezi stromy

• hmmm sranda…znam tam taky jeden sjezdik…taky jsem ho nazval podobne… CIMENT…zacatek na hlavne silnici z Mokre do Hostenic, nekde tam u lomu a konec u cementarny…pak je lesni cesta kolem cementarny bud do Pozoric nebo na druhou stranu k vratnici a k Mokre

• Jojo, tam je toho víc, kudy se to dá sjet. Ty cesty dál na východ jsou víc skloněný a techničtější, ale zato v létě leckdy dost zarostlý, tak jsem pro začátek vybral tuhle. Jestli jsi taky někde z okolí, můžem to někdy projet a vyměnit si tipy, kdyžtak napiš na david@trailhunter.cz