RB Bandit 675: z kopce ztratíte zábrany

Kromě nových lokací, kde na bajku jezdit, hledáme také příležitosti ke svezení na zajímavých kolech. A tak jsme si řekli, že si tyhle zkušenosti nenecháme pro sebe a o své dojmy se podělíme. Když budete vybírat nové kolo na lov trailů, třeba se vám naše informace budou hodit.

Nečekejte podrobné technické recenze, v tomto směru stejně zpravidla stačí pohled do specifikace, případně mrkněte na podrobné testy kol na BikeAndRide. My se zaměříme na jízdní dojmy. Prostě jak se které kolo chová, ovládá a jaké pocity zanechává při jízdě na trailech.

RB Bandit 675

• Velikosti kol 27,5″, zdvihy 160/160 mm, úhel hlavové trubky 66°
• Cena od 52 242 Kč

A jako první jde na řadu RB Bandit 675, dlouho očekávaná novinka českého výrobce Race Bike. Kolo je to primárně zaměřené na enduro, ale není to s ním marné ani na trailech. První pocity jsou jednoznačné: jistota, robustnost.

Singltrek 08
Na takové uhlazené traily je ho škoda

Šlape se v docela vzpřímeném posezu a vidlice je pěkně předkopnutá dopředu. Na rovině či v kopci jsem ztratil ambice se někam hnát, což ještě podporují široké papuče a vysoké zdvihy, které při otevřeném pružení lehce pohupují. Své udělá i trochu vyšší hmotnost oproti typickým trailbikům.

V kopci, ale i na rovině, jsem měl pocit, že to nějak neodsýpá. Obzvlášť do kopce si člověk uvědomí, že vydává energie trochu víc než by se hodilo. Na druhou stranu se i do prudších výjezdů šlape pohodlně, kolo je stabilní a dobře se na něm šlape i ze sedla. Jen to chce trochu přiškrtit tlumič a vidlici.

bandit 04
Enduro made in Czech republic

Jenomže pak přijde sjezd. Stačí i velmi mírný sklon a všechno Banditovi odpustíte. Jakmile se dostane do vyšší rychlosti, poskytuje velmi silný pocit jistoty a kontroly nad jakoukoli situací. Pevně drží stopu a dobře nastavené odpružení (v mém případě Pike vepředu a Monarch Plus RC3 vzadu) udělá z kola poslušného beránka i v korytě horského potoka.

Na trailech kolo bezvadně drží stopu a s jistotou vykrouží jakýkoli oblouk, dovolí dosáhnout nebývalých rychlostí a přitom není nijak nervózní. Ale trochu mi u něj chyběla hravost a lehkost, měl jsem spíš pocit jízdy v superrychlém tanku. Třeba rychle přeskočit nějakou překážku dá trochu práci, do vzduchu se mu totiž bez pomoci terénu moc nechce.

bandit 01
Tady je mu nejlíp

Je to prostě enduro. V přírodním terénu okolo Smrku jsem chrochtal blahem, posouval své limity ve sjezdech po krkolomných horských stezkách a kamenité výjezdy díky citlivému pružení vyjížděl bez zaváhání. Pak se ale najelo na Singltrek a nebylo to úplně ono. Člověk se sice z kopce řítí ohromnou rychlostí, ale je to jako jet dvoustovkou v Mercedesu po dálnici. Prostě vám to ani nepřijde. Správné zážitkové pocity se s Banditem zkrátka probouzí až v trochu drsnějším terénu.

Na trailové ježdění bych proto od RB zvolil spíš osvědčený model IQ 575. Je lehčí, mrštnější a ušetříte i nějakou tu kačku. Zdvihy přitom nejsou o moc nižší. Bandit je ušitý na míru vyznavačům endura.

1 komentář


  1. Bandita mám a tohle bych mohl podepsat 🙂 Mam z něho dost podobné pocity. Dá se to prostě pustit z kopce a než si člověk všimne, že to bylo ponekud „hrobolaté“ je dole 😀 Ale to se mi na něm právě líbí. Do kopce se nějak dostanu .. a jde to celkem v pohodě a z kopce si to můžu pořádně užít. Akdž už preskakuju nějakou překážku .. on to zase tak veliký problém není, akorat to chce asi trochu víc síly 😀

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.