Ostatní články

Horákův žleb: po modré od Ríšovky

Kolem Ríšovy studánky nad brněnskou přehradou vede modrá turistická značka. Jedním směrem vede k hradu, což je pro vyznavače singletrailů docela nuda (byť z kopce), ale druhým směrem vás zavede do Horákovského žlebu. A tam už to stojí za to.

Trail je to na mapě docela přímý, ale přesto je zpestřen rychlými vlnivými zatáčkami a nechybí mu hravost. Celý je mírně z kopce a jede se stále kolem čtyřicítky. Prostě ideál.

Tudy! Ze zpevněné lesní cesty skočte doprava po modré

Stezka je singl s pěkně prošlapaným základem, přebujelá vegetace zde není problém. O víkendu pozor na chodce, ale žádné davy tudy neproudí.

Na trail je vhodné najet spojovačkou od Lipového vrchu (v mapě trailů zakreslena jako trail U křivé borovice), na kterou trail Horákovým žlebem navazuje po několika stech metrech přejezdu po šotolinové cestě. Po modré od Ríšovky je to trochu nuda, to je právě ta šotolina…

Těšte se na kličkovanou mezi stromy

V okolí zkuste Helenčin trail hned vedle, docela fajn je i sjezd po žluté k Podkomorské myslivně (červená vedle nic moc) nebo rovněž po žluté od Ríšovy studánky směrem na Hvozdec (modrá vedle nic moc).  Obě žluté jsou pod kopcem spojeny traverzní cestou a obě se dají vyšlápnout i nahoru. To platí i o trailu Horákovic žlebem nebo Helenčiným, takže se dá jezdit nahoru dolů a kombinovat.

Svižný rychlý trail bez větších záludností

Video natáčeno kamerou Garmin virb XE.

Trail Hunter

Jezdím na kole a lovím traily. Normálně mi říkají David, ale když jde o kola, tak jsem Trail Hunter. Točím videa a občas sem i něco napíšu.