Bikepark Kálnica: Když se chcete naučit skákat na kole
Nejslavnější slovenský bikepark najdete jen kousek za českými hranicemi a rozhodně stojí za návštěvu. Obzvlášť, když na kole rádi skáčete. Ale i když se raději držíte s koly na zemi, tak si v Kálnici můžete na kole dobře zajezdit.
Kálnica je menší obec u Nového Mesta nad Váhom. Z Brna jsou to dvě hodiny cesty, z Bratislavy jen jedna. Pokud nemáte auto, dá se dojet do Nového Mesta i vlakem, ale pak počítejte ještě s devítikilometrovým šlapáním na kole.
Podívejte se, jak se v Kálnici jezdí:
Tratě, které nemají obdoby
Bikepark Kálnica je proslavený především svými tratěmi s velkými skoky. Jedna z nejznámějších je Big Vito, která nabízí různorodé skoky nemalých rozměrů a je to kombinace hliněných i dřevěných překážek. Další známou tratí je Big Airline, kde se jezdí velmi rychle a létá hodně daleko. Tady se nachází největší skok, který lze ve slovenských nebo českých bikeparcích najít – od hrany ke hraně má cca 15 metrů a pro jistotu se zde lítá spíše až 17-18 metrů dále do dopadu.
Unikátem je slopestylová trať světových parametrů, na které se pořádají mezinárodní závody. Ani ta nemá mezi slovenskými a českými bikeparky. Na té už jsou překážky velmi vysoké a jsou určené jen pro zkušené jezdce.
Mohlo by se zdát, že Kálnica uvítá jen ostřílené letce, ale myslí se tady i na méně zkušené bikery, kteří by se třeba k tomu většímu létání chtěli postupně dopracovat. Pro ně jsou určeny traily Funny, Super a Pumpline enduro. Nenechte se zmást názvem, sám bych je nenazval „enduro“, ale spíše „flowtrail“. Jsou to vyježděné tratě plné klopenek a menších skoků.
Postoupit se dá na freeridové tratě Fox, Era , Vito, které mají červenou barvu a potkáte na nich už trochu prudší sklon a už také trochu větší a technicky náročnější skoky – ovšem ty jsou jen volitelné a můžete se do nich postupně proskákat.
A když vás láká právě skákání, zacílíte na tratě Airline. Jsou rovnou dvě a propletené mezi sebou. Jedna je doplněna označením „S“ a druhá „M/L“, což značí velikost skoků.
Výčet tratí tím ale ještě nekončí, jsou tu pak ještě sjezdové záležitosti černé barvy, což jsou traily Australia, Comeback a pak stará sjezdová trať Slovenského Poháru.
Dva pumptracky a další zábava kolem
Ježdění přímo na kopci je opravdu hodně, a to jsem ještě zapomněl zmínit zábavnou duální trať, na které si můžete napřímo poměřit síly s kamarády. U základny bikeparku jsou dále dva asfaltové pumptracky, hliněný pumptrack formou duální tratě, tréninkové skoky formou lavic, tréninkové dropy, dirtový skok a další zábavné, ale i výukové prvky.
Co se týče zázemí, nic důležitého nechybí. Nahoru bikery tahá poměrně rychlý vlek, je tu stylová restaurace, půjčovna kol, možnost umytí kola a třeba také velké parkoviště, kde se dá bez obav s autem stát i přes noc (venkovní sprcha a záchody jsou k dispozici).